Vad gör STILRUMMET?

Hejsan alla pärlor!

Jag tänkte berätta lite mer  om verksamheten bakom STILRUMMET.
Vad händer lixom och vad gör jag?
Verksamheten ägs och drivs av mej, Marie Söderberg. Ibland tar jag in hjälp från kollegor eller timanställer andra vid behov. Jag har även i perioder underbara praktikanter hos mej.

Butiken/Showroom finns i vackra hörnan i fastigheten på Brahegatan 19/Kommendörsgatan 5. Här har jag ca 60 kvm yta fördelat på tre små ljuvliga rum. Här finns lager och varor att se och beställa men även vissa produkter går att köpa direkt. När man handlat i WEBBSHOP hämtas varorna här om man inte valt att få leverans hem. Då mina uppdrag ökar och ni kunder köper varor alltmer via online ändras öppettiderna och jag arbetar alltmer mot SHOWROOM, och ni ser nya tider som uppdateras bäst på www.stilrummet.se och mina olika sociala forum som Facebook och instagram
Bild från del av butiken från tidigareskepnad.
Bild från butiken från tidigare.

Inredningskonsultationer.

Jag hjälper med glädje till att skapa ett hem som plockar fram ägarna personligheter genom att få ihop "den röda tråden". Med min kunskap inom färgsättning hjälper jag kunder skapa balans inom färgskalan, för det är ofta man gillar olika nyanser som man har svårt att "få ihop", men det funkar ju fin fint då man har rätt färgskalor. Jag har hundratals tyg/matt prover för på perfekt matchning på tapeter, alt färg på väggar. Alternativt om man har färgskalan klar vill man ha hjälp med möblering och detaljer.

Här jobbar jag även med ONLINE konsultationer.
Via sms/ live samtal ger jag konsultationer digitalt.




Möbelrenovering/Patina Style


Då jag har en sömnads och tapetseri utbildning i botten tar jag ibland emot uppdrag att klä om möbler. Allt beror på tid såklart, och jag har på plats i showroom en kollega som är urduktig på just detta om du önskar hjälp och jag inte kan.
Renovering av möbler, dvs målning sker idag oftast hemma hos kund.
Jag målar med en teknik jag kallar "patenering". Hur du får möblerna att se åldrad ut. I detta härliga ämne har jag även kurser i två gånger per termin. 



Styling/ Homestaging.


Jag stylar upp bostäder inför flytt.  Jag tycker det här är bland det roligaste som finnsm att maximera en bostads potential så den ökar i värde och framförallt lockar till sig fler kunder till visningen. Jag utgår så mycket som möjligt från ägarnas möbler och vad som kan återanvändas. 

Min pitch!
Bakom varje lyckad försäljning står en skarp stylist.
Du kan sluta leta nu.
Jag är Styling.


Mer info finenr du på www.stilrummet.se se homestaging
 
STYLING EFTER



RUMMET OVAN FÖRE STYLING


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar